- Relacionar el joc de fer "TAT" amb les 4 habilitats innates proposades per Jerome Bruner.
Bruner proposa 4 habilitats innates:
- Acció encaminada a aconseguir un fi. Podem relacionar-la amb el joc de fer tat, ja que quan la mare canvia el seu paper segons l'objectiu que vulga aconseguir amb el xiquet influint en ell, ja que quan li contesta a la mare reacciona somrient o intentant agafar l'objecte.
- L'adaptació a actuar en àmbits reduïts. Podem veure-ho quan la mare crida l'atenció del xiquet limitant els seus esforços perquè siga el mateix el que tinga la iniciativa i mantinga l'interés pel joc.
- L'alt grau de sistematització de les accions. El joc de fer tat té un alt grau d'accions sistematitzades, ja que l'objectiu constant de la mare és captar l'atenció del xiquet i, posteriorment, fer desaparéixer l'objecte repetint el procés diverses vegades. Açò pot fer que el xiquet acabe avorrint-se i deixant de mantenir l'atenció en el joc.
- La capacitat d'abstracció per enfrontar-se amb contextos d'espai, temps i causalitat. En ell es treballa l'espai, ja que la mare fa desaparéixer l'objecte darrere d'ella i fent-ho aparéixer davant d'ella repetitivament. Quant al temps, és la mare qui va canviant-ho depenent de la situació i context. Finalment, i en referència a la causalitat apareix quan la mare li fa entendre al xiquet que l'objecte desapareix i quan apareix ha de dir TAT.
- Quines caracteristique té aquets joc que es puguen relacionar amb les característiques del llenguatge.
Gràcies al joc els xiquets i les xiquetes estableixen patrons i rutines, aprenent normes i regles d'aquest. Quan interioritzen i coneixen el joc desenvolupen el que es denomina "format d'aprenentatge".
No hay comentarios:
Publicar un comentario