Després
de la visualització del vídeo: La LOMCE segons Tonucci, he volgut destacar algunes
de les idees exposats per Francesc Tonucci.
La
LOMCE afirma que la educació és el motor que promou la competitivitat de la
economia i Tonucci no està d’acord en açò. Ell pensa que la educació i la
competitivitat no son conceptes compatibles perquè la educació a de ser
cooperativa, es a dir, que els xiquets aprendran
a sumar coneixements i no a competir entre ells. El jutge deu ser la felicitat
i no el mercat.
Així
mateix, el Sr. Wert afirma: Hi ha assignatures importants i altres que distrauen.
Segon Tonucci està equivocat i aqueix pensament està associat a la escola
antiga. La escola segueix pensant que lo important es que els xiquets i
xiquetes aprenguen a llegir i escriure.
Aquest
pedagog no està d’acord en que la educació infantil no aparega en la LOMCE perquè
pensa que los anys mes importants són els primers anys de vida on el
aprenentatge es veu incrementat des de que vas nàixer i no se’ls dóna la
importància que realment tenen. A més els mestres d’educació infantil treballen
més hores que la resta de docents d’altres nivells y cobren menys.
Per
a Francesc Tonucci la diversitat es el contrari a els conceptes: selecció i
exclusió. Per açò, per a ell educar en la diversitat significa aprenent junts,
la qual cosa és un dret i una batalla guanyada fa més de trenta anys quan es
van tancar les escoles especials. Amb aquesta iniciativa es volia beneficiar a
totes les escolars de qualsevols característica perquè d’aquesta manera no es retardava
el aprenentatge dels xiquets sense necessitats especifiques especials i s’aconseguia
que se conegueren i s’acceptaren cadascun amb les seues necessitats.
Quan
a les revalides que vol recuperar la LOMCE Tonucci pensa que és millor avaluar
els paràmetres internacionals per a poder veure el progres del xiquets i no el
valor absolut.
Altre
tema que es va tractar al vídeo és que podem fer per a evitar el retrocés a
temps passats i Tonucci afirma que hi ha que recolzar als mestres capaces i
bons, aquells que s’encontren sols i aïllats en les seues escoles. Predicant l’idea de que l’escola d’abans era
millor que l’escola de hui i que els mestres que es pareguen als mestres d’abans
son els millors es perjudica als mestres bons que estudien ara, als que
innoven.
Per
últim, parla de l’educació. Per a ell, per a que siga educació ha de ser
pública. Així mateix, l’educació es important per als estats i les escola, però
sobretot per als pares. Aquesta està lligada fortament amb la felicitat. Els
pares quan tindre un fill esperen la seua felicitat, perquè la felicitat d’una
persona te com a conseqüència la realització del seus desigs, es a dir, poder
ser en la seua vida el que més volen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario