Avui en classe hem parlat d'una sèrie de preguntes prèvies al tema que anem a treballar, i són les següent:
- Què entends per primera llengua (L1)?
La primera llengua (L1) és aquella que s'aprèn quan naixes, és a dir la primera llengua amb la qual té un primer contacte fins i tot abans de nàixer.
- Creus que l'expressió llengua materna és exacta?
No seria l'expressió exacta del seu significat perquè no és només una llengua materna, és a dir, no solament és transmesa per la mare, el pare també desenvolupa un paper fonamental en la transmissió de la llengua així com la resta de l'entorn del xiquet o de la xiqueta. Per tant, l'expressió correcta seria llengua pròpia.
- Que vol dir llengua preferent?
La llengua preferent és la llengua que una persona fa ús d'ella en el seu moment a dia, és a dir, la llengua d'ús habitual d'una persona.
- Pot canviar la llengua preferent al llarg de la vida?
La llengua preferent és aquella que s'usa de manera habitual en el teu dia a dia com s'ha explicat anteriorment, per tant si que pot canviar al llarg de la vida. Per exemple: Una persona espanyola viu a Alacant i parla castellà diàriament i als 25 anys es trasllada a a Alemanya a viure on aprèn a parlar alemany, per tant la seua llengua preferent ha canviat.
- Què entens per segona llengua (L2)?
La segona llengua que una persona aprèn.
- Què entens per bilingüisme?
El bilingüisme és la capacitat i coneixements d'una persona per a parlar dues llengües al mateix nivell i sentir-se igual de còmode parlant el seu L1 que el seu L2.
- Què entens per multibilingüisme?
La paraula multilingüisme fa referència a dues o més llengües que es parlen en un territori.
"Aquella comunitat que desitge aconseguir una societat bilingüe, haurà de prioritzar en els primers anys d'aprenentatge dels xiquets i les xiquetes la llengua minoritzada" (Lambert, 1981).
Lambert a través d'aquesta afirmació el que vol explicar-nos és que per a poder formar una societat bilingüe, és a dir que tinga la capacitat i coneixements per a parlar dues llengües al mateix nivell, és necessari que es treballe més la llengua minoritzada en els primers anys d'aprenentatge perquè es familiaritze amb ella, puga desenvolupar-la al mateix nivell que la llengua majoritària i poder aconseguir que aqueixa persona siga bilingüe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario